2009-03-04

Mycket månad kvar efter att räkningarna är betalda!

Då har man rört på fläsket igen på ett spinningpass. Nästa vecka missar jag eftersom det är styrelsemöte med Gympaföreningen. Men funderar starkt på att gå på BodyPump på söndag istället. Lite nervöst måste jag säga. Jag är lite orolig att det blir för påfrestande för mitt knä. Känner att knät inte är riktigt hundra än, inte kul alls.

Var ju ledig måndag-tisdag och det kändes oerhört skönt att få sova ut. Ja man vaknar ju tidigt ändå nuförtiden, men det känns som att man har sovmorgon! Igår var jag och fikade med Jennie och Inez och vi satt i säkert två timmar på Finess. Hallå, kan vi få stammisrabatt tack?!? ;-) Vi får nog börja betala hyra snart, de tror väl att vi har flyttat in!
Idag har jag jobbat, bl.a medarbetarsamtal med chefen, vilket gick bra. Jag trivs som fisken i vattnet men skulle mer än gärna gå upp och jobba heltid. Det är lite för lite i lönekuvertet för att jag ska klara mig bra ekonomiskt. Apropå pengar så fick jag en jättekäck elräkning idag på över femtusen spänn. Blev utan pellets strax efter jul och det tog tid innan jag fick leverans så jag var tvungen att köra på el. Denna månad är inte kul alls för jag hade mycket räkningar och har dessutom betalat min trädgårdsgunga. Så nu minskar kapitalet ;-)

Har hunnit lyssna lite på U2s nya. Den är sådär. En låt; Moment of surrender gillar jag. Men det är flera som jag inte tycker om alls. Har även fått inside information att de ska släppa en till platta i år! En slags meditativt komplement till "No line on the horizon". Jaja, det blir nog bra det... Har bockat av första helgen i augusti i almanackan utifall att ryktet stämmer och de kommer till Sverige då!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, mycket månad i slutet av pengarna är inte kul!
Kram