2009-03-29

Städa

Fredagens shopping: glödlampor och värmeljus på Ikea, summa 276 kronor. Undrar när jag handlade så lite där sist? Hann även med en fika med Stefan på "köpis". I övrigt så köpte jag; en tunika på HM, en klänning på Lindex, underkläder, ett halsband och inget mer. Nöjd så. Fick god mat hos Lasse i Boänge innan jag åkte hemåt också, kyckling med Sambal Oelek. God mat och trevligt sällskap. Tomas var ute på vift så jag kunde inte hysa in mig där över natten som jag hade tänkt. Kom inte hem förrän runt 22 på fredag kväll.
Lite bilder på det inhandlade finns i fotodagboken!

Har gjort ett ryck och städar lite idag. Dammråttorna lever bus runt fötterna när man går och då är det väl dags va?

Jag lärde mig två saker idag:
1. Om det säger "rassel" när man dammsuger under bordet där det 1000-bitarspussel som du håller på med huserar så KAN det vara en pusselbit. Var tvungen att öppna dammsugarpåsen - usch - och kolla för säkerhets skull. Jodå, minsann låg en liten bit där.
2. När du dammsuger på toaletten, tänk då på att om toappapperet hänger ner till golvet så kan det innebära att VIPS så åker det in i dammsugaren och VIPS så har rullen tagit slut!

Undrar om jag ska flytta ut byrån från sovrummet till hallen? Nä, åter till städningen nu!

2 kommentarer:

Sofia sa...

Söt klänning :) Jag har dock svårt för att använda klänningar... Jag är mer en byxbrutta. Kram på dig smalis :)

angela sa...

Ohh vilken fin klänning och tunika.. Du passar verkligen i de färgerna :)