2009-03-21

Gör om mig


Jaha, så var det gjort då. Idag blev jag omgjord. Det var lite ovant att åka hemifrån utan att vare sig ha sminkat sig eller fixat håret. Kl 9 var jag på frisörsalongen och började med att sminkas. När även håret var fixat fick jag gå upp och ta på mig mitt första ombyte. En kjol med tights under och så ett linne upptill med en kort vit jacka utanpå. Ja nu är ju inte jag den som har kjol särskilt ofta. Typ en gång per år kanske. Så det kändes riktigt bra med denna klädsel faktiskt.
Vi var ju fyra stycken som "gjordes om". Det var jag och en ung tjej samt två tvillingbröder. Vi fick även ta ett gruppfoto, ute på viadukten över järnvägen. Där blåste det som sjutton så jag undrar hur håret såg ut jag, som en kråkbo kanske ;-)

Det blev även enskild fotografering innan det var dags för nästa klädbyte. En grön tunika från Odd Molly som var riktigt fin. Man fick rätt stora tuttar i den också måste jag säga. De sa att om man har för stora så ser man grotesk ut, men till mig passade den alltså bra ;-) Tighta jeans till, som var för stora i midjan men jag kunde inte ha en storlek mindre för då blev de för smala över låren.

Just det, glasögonbågar från Synoptik hade jag också. Jag hade testat ut två par plus ett par solbrillor. Ett par bågar gillade jag jättemycket. De var silverfärgade med lila skalmar. Skitsnygga!

Sedan hade jag klädbyte nr 3 och det var vita jeans och en lila tunika. Jeansen var jättesköna och de kan jag tänka mig att köpa faktiskt. Vita jeans blir visserligen skitiga bara man tittar på dem, men det är fräscht på sommaren!

Sista ombytet var sportkläder från Sportia. Svarta brallor, röd Adidas t-shirt och en svart luvjacka.

Det har varit en riktig kanondag. Lite stressigt kändes det och jag hann inte äta förrän klockan 13, mer än en banan på förmiddagen. Men som sagt superroligt och jag är verkligen glad att jag fick den här chansen!

Bilder från dagen finns här! (klicka på den 21 mars om du kommer "fel")

14 kommentarer:

angela sa...

Läckert! :)
Attans att Odd Mollys kläder är så dyra. Tunikan satt verkligen bra.

Sofia sa...

Jäkla cool makeup! Och din frissa var skitsnygg! Du var superfin på bilderna! Kram :)

snöstjärna sa...

Trist att jag missade det live! Tur det fanns bilder! =) Såååå snygg du är! Skitläcker! Älskar odd molly tunikan! Snygg . men ja priset är jag inte vän med ;)

Anonym sa...

Vad coolt! Minne för livet att bli både ompysslad och stajlad. KUL!

Anonym sa...

Super snygg!! Du ser ut som en fotomodell och frissan, kläderna, sminket och glasögonen var super snyggt! Åh va roligt att få se!

Anonym sa...

Wow vad fin du är!! Verkligen jättefin i håret och jag tyckte du passar jättefint i lila!

kram

Anonym sa...

pingla där! vad snygg du blev i håret, vilket lyft! och snygg sminkning och kläderna från mexx var verkligen snygga. vill haaa!
kul att få vara med på en make-over.
kram!

Anonym sa...

Ooooo vad snygg du blev!

Millan sa...

Pudding!!!
Skitsnyggt!
Du är jättefin på bilderna!
Vad roligt att få se!!!
Gillade Mexx-kläderna! Snygga!!

Stora, soliga kramar från Trollhättan!

Anonym sa...

Hoppas du blev nöjd!! Verkligen en urping!!
Stor kram

Anonym sa...

Jättesnygg tjej!

Anonym sa...

Fan kvinna vad snygg du är!!!!!! :)
Kläderna från Mexx satt som en smäck på dig!!!!

kram

/catja

Anonym sa...

Wow, vad fin du blev ;-)
Hoppas vi kan träffas när vi åker upp så att jag får se dig i "verkliga" livet :-)
Många kramar Madde

Smulmai sa...

Gud vad kul med en make-over! Å satan i gatan vad SNYGG du är!!
:-D