2009-03-16

Lärdomar

I helgen har jag lärt mig en massa saker:

  • Det är ingen höjdare att lägga sig när man får hostattack på hostattack. Det slutar med att man får kliva upp och fördriva tiden en timme eller så tills det värsta gått över
  • När man bakar muffins med "fina" muffinsformar som man köpt för dyra pengar så ska man definitivt använda en muffinsplåt som man ställer formarna i. Det är inte kul att spetta löst muffinssmet från en ugnsplåt kan jag säga
  • Det är bara att inse att jag inte är duktig på vissa praktiska saker. Att ta löst ett lysrör från en sån där "lampa under köksskåpen" kan vara svårt så in i helsike!
  • Fönstershopping slutar ofta med en eller flera kassar i handen. Hur hamnade de där? Nu hade jag visserligen presenkort, men ändå..
  • Det är ingen idé att sura för att stövlarna man köpte för 1400 nu är på halva priset. Leta något annat kul på rean istället vettja!
  • Wok med nudlar är gott, men funkar inte bra för min mage när det värms upp dagen efter i mikro.

Inga kommentarer: