2009-03-10

Wanted: Snickare!

Klockan är jättemycket, typ morgon, och jag har fortfarande inte gått och lagt mig!
Det var såhär, att när jag skulle krypa i säng vid 24-snåret igår så hördes ett brak. "Jaha, snö som rasar från taket" tänkte jag. Det brakade till ännu en gång och jag tyckte att det lät lite konstigt, så jag stack ut huvudet på bron och kollade vad det var. Taket på min bro höll på att rasa!
Det var en glipa mellan taket och själva huset på kanske 30 cm så jag såg himlen. Panik!

Ringde min bror som jobbade, han sa att jag måste ringa efter hjälp, annars rasar hela skiten. Hm, vem ringer man klockan tolv på natten? Morbror Magnus såklart! Han skulle inte upp och jobba i morgon. Vi försökte så gott vi kunde att få ner snön från taket på bron men vi nådde inte och det var ju becksvart, kallt och ja bara hemskt! Så till slut så fann vi ingen råd än att slå spännband runt hela huset för att hålla upp taket. Herregud om någon hade sett oss, de hade trott att vi blivit tokiga!

Uffe kom hit när han slutade vid 3 i morse och han sa direkt att "nä det där kommer aldrig att hålla, det är för mycket snö på taket". Så han åkte hem och hämtade attiraljer och klättrade upp på taket och skottade bort dels snön på själva hustaket som riskerade att rasa ner på brotaket, men även all snön på brotaket. Oj vad aglad jag är att jag har honom!

Nu är klockan 05.05 och jag börjar jobba klockan 8. Om jag går och lägger mig nu så kommer jag att vara helt död när klockan ringer, så jag tänker vara vaken. Tror minsann att jag ska krypa ner i badkaret och läsa klart en bok jag håller på med. I morgon bitti måste jag ringa en snickare som får komma och titta om det går att rädda taket eller om det bara är att riva. Ska försöka komma ihåg att ta en bild i innan jag åker till jobbet, så ni får se eländet!

Här är en gammal bild, men bara så ni ska förstå att det är det där lilla taket över bron som har gett sig iväg "framåt" med stolpar och hela skiten!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jobbig natt för dig :S
Tur du har så snälla karlarn omkring dig.

Mamma och Benny vaknade med ett REJÄLT brak en natt dom. Grynet skakade ett dygn efteråt typ. Deras brotak ramlade ner, RAKT PÅ deras stenbro på framsidan. Det small rejält och man blir lite skraj när man blir väckt så :S

Anonym sa...

Vilken natt...
Kan tänka mig att du är lite halv seg idag då.... Hoppas du får tag på en snickare och att allt fixar sig..

Anonym sa...

Oh Jisses!! Ja nog är det dags för vår snart va?;)

angela sa...

OJ... vilken tur att ni kunde rädda taket..

Anonym sa...

Det här låter som en jätte jobbig natt. Hoppas det ordnar sig med taket!

Anonym sa...

Men shit!! Hoppas allt ordnade sig!

Kram

Sofia sa...

Oj, vilken grej! Och att det måste hända vid just den tiden! Jäkla tur att du fick hjälp. Hoppas det löser sig. Kram.

Jerry sa...

Herregud, vilket drama. Hopppas det går bra tillslut.

Anonym sa...

Jääädrar va jobbigt!! Skönt att du fick hjälp!
Apropå trötthet ska jag sussa nu.
Kram