2009-03-19

Nyfrissad

Jaha, då var steg 1 i förvandlingen som ska ske på lördag gjord då. Jag hade tid hos frisören "Brorsans Salong" idag kl 15.
Jag frågade vad han tänkte göra, men jag fick inte veta något!
Han började med att kapa av ca 2 dm, huuuuu vad jobbigt! Och sen klippte han håret i page, med luggen jämnlång som håret och snedbena (om ni fattar hur jag menar). Sen skulle det färgas då. Han la i något som såg ut som blekning i underhåret bak. Sen la han i hårbotten så att jag skulle få samma färg på hela håret, dvs färgade utväxten jag hade. Jodå, nog var det blekning allt. Så nu skymtar liksom lite blekt hår under det andra mitt bak.
Noppa ögonbrynen skulle visst göras också. Det är något som jag hatar, jag tycker att det gör svinont. Men det gick jättebra, han noppade litegrann, sen använde han nån sorts tråd som han liksom "rullade" över hårstråna. Hm, vad jag förklarar bra. Men hur som helst så åkte vartenda litet hårstrå bort som inte skulle vara där.

Tre timmar var jag där. Måste säga att det var väldigt gemytligt. Jag fick massage i hårbotten och pannan när han sköljde ur färgen och frisören var effektiv och trevlig.

Lördag 09.00 ska jag vara tillbaka för hårfix och sminkning innan själva påklädningen drar igång då. Vad jag förstod så kommer vi (2 tjejer och 2 killar) att vandra omkring i Centrumhuset runt 11-12 sådär.

Tänker inte lägga ut några bilder förrän till helgen. Ni får ge er till tåls, hehe...
Ungefär såhär ser jag ut i alla fall. Ja inte lika vacker som Cate Blanchett såklart, men frissan är ungefär lika, förutom hårspännet dårå... ;-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig! Vad modig du är! Och vad roligt att få göra en sådan där gör om mig grej.
Jag skulle nog inte våga tror jag.
Visst är det kul med body pump.Plöstligt hittar man muskler man inte har en aning om fanns.Jag vet att jag stegade snett ut för trappen första gången då jag hade så ont.=9
Lycka till på lördag.Jag ser fram emot bilder.
Kram

Anonym sa...

Gud så spännande!! Jag ser fram emot massor av bilder!

Kram!

Anonym sa...

Jag tyckte du blev jätte fin!! Fast det var du så klart innan oxå :)

Anonym sa...

Modigt! Jag är också spänd på att få se resultatet! :)

angela sa...

Åh va häftigt.. ser fram i mot få se hur det blev! :)
Ses på fikat!

Millan sa...

*trummar*
Kan det inte bli helg snart, så vi får se bilderna?!?!?


:-)

Ha en underbar helg!

Kram!