2008-12-26

Annandagen

Så va ju julen i princip över då...
Julaftonen firades hos faster Ulla med man. Mamma och jag blev bjudna på sjusärdeles god mat, måste säga att det är otroligt skönt att slippa bli sådär fruktansvärt mätt som åtminstone jag ALLTID blivit när jag ätit julmat. Helt klart pga att jag ätit för mycket. Har mått väldigt bra i magen i jul trots att jag ätit en del julgodis och även ris a la malta. Igår hade vi vårt "riktiga" julfirande. Ingen jul utan Gustav och Elin såklart! Vi var hos Uffe och åt först ännu lite mer julmat, medan ungarna tjatade att vi skulle äta fortare så det blev julklappsutdelning nång gång, haha.

Massor av klappar till barnen och de blev nöjda och glada för allt, även om de mjuka klapparna kanske inte var superintressant! Jag fick några klappar jag med, Hugo Boss parfym, ett jättefint förkläde som det står "Faster" på, presentkort och en tomte. Kvällen ägnades åt att spela spel så det blev en lång dag. Jag kom inte hem förrän vid halv ett.

Idag har jag legat i soffan och kollat på film, har avverkat två och hinner nog en till innan det är dags att göra sig i ordning för kvällen. Vi är några som ska gå på 30+ på Statt. Jisses, det är hur längesen som helst som jag var på Statt. Eller nä, var där på klassfesten för några år sedan, men innan dess så var det typ 10 år sen. Misan och jag ska sitta hemma hos henne före, dricka lite vin och sådär...

Inga kommentarer: