2008-12-02

Piggepiggelin....

Idag slog det mig; "jag är inte så trött som jag brukar vara". Den här perioden är det som hektigast på jobbet med klassinformationer och enskilda samtal med niorna inför gymnasievalet. Jag brukar vara helt slut när jag kommer hem från jobbet. Men jag känner mig rätt pigg faktiskt! Kan det bero på att jag inte har en stor fet kropp att släpa runt på? Jag skulle tro att det är en blandning av det samt av en "nytändning" pga mitt nya liv och leverne. Skojigt är det i alla fall...

I morgon ska jag och kollega Kristina till Ramsjö skola. Kul att jobba ihop, det händer nästan aldrig, jag har ett väldigt ensamt jobb. Ja jag har ju lärare och elever omkring mig såklart, men jag är ensam vägledare på "mina" skolor. Vi har roligt ihop Kristina och jag så det blir säkert en höjdardag!


Har mixtrat lite med ljusslingor och adventsstakar ikväll och nu tror jag att jag är nöjd. En jättefin ljusslinga har gjort sitt och byttes nu ut mot en likadan, men inte lika fin eftersom den har gult sken (se bilden). Men de vita har Ikea slutat med tyvärr.

Svårt att hitta på nåt att köpa i julklapp? Grannlåt är uppdaterat med MASSOR av nya mössor och handledsvärmare. Denna vecka och nästa är det fri frakt också (t.o.m söndag 14/12), kan det bli bättre???

1 kommentar:

Jerry sa...

Så härligt att läsa om din ork och pigghet. Det är dig väl värt!