2008-12-08

Drömt

Jag hade en väldigt märklig dröm i natt. Jag drömde nämligen att jag hade tillbringat natten med en kille - f.ö en rätt poppis kille på tiden då det begav sig, typ -87 eller nåt. I drömmen så vaknade jag på hans rum - han bodde på ett hotell (!) - och hade värsta minnesluckorna. Jag hade med andra ord varit väldigt onykter kvällen innan och mindes inte vad vi hade gjort och inte gjort, ja ni vet...

Pinsamt som sjutton med andra ord. Vi var som två främlingar där på morgonen och det gjorde det hela än värre. Vi åt frukost under tiden vi pratade om totalt oväsentliga saker, sen kläcker jag ur mig "vill du se hur det ser ut på mitt jobb?". Stööön, gå och dö liksom!

Men det ville han. Antagligen för att bli av med mig. Skolan där jag jobbar låg i drömmen ganska nära hotellet. Vi åkte dit i hans bil och så visade jag mitt rum, det tog typ 10 sekunder. Sen hade vi inget mer att prata om. I drömmen så ville jag inget hellre än att bli av med honom för jag skämdes så mycket för att jag inte mindes vad vi hade gjort under natten. Å andra sidan så ville jag såklart fråga honom vad som hade hänt.

Det värsta av allt är att killen i drömmen är pappa till en elev här på skolan. Hon var in till mig idag, hehe... Jodu, tänkte jag, du skulle bara veta vad din pappa och jag gjorde i natt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det kanske är ett tecken,
att han är mannen du väntat på, dröm mannen liksom! ;-)

Anonym sa...

haha, va härligt!
kram

Anonym sa...

Wow, det var en häftig dröm. Rodna inte när du träffar pappan bara, he he!

Daarkh sa...

Läste just ditt Juni-inlägg om din operation. Jag ska genomföra min imorgon Onsdag. Kommer själv från Ljusdal även om jag bor i Sandviken nu, så jag ska också opereras i Hudiksvall.

Är bra nervös men att läsa om andra som genomgått det lugnar en lite.

Jag och 3 killar till bloggar om våra olika sätt att gå ner i vikt på:
http://fetknoppar.blogspot.com/

Välkommen att kika in om du vill.
// Jonnie (Daarkh)