2008-12-06

Det var de julklapparna det...

Igår blev jag bestulen på min plånbok!
Eller ja, jag tror i alla fall att den blev stulen. Visserligen så kan jag ju ha tappat den, men det tror jag inte. Jag åkte till Gävle igår, det var pubkväll med lite mc-folk. Vi träffades på Bishop Arms och åt och drack, surrade och skrattade. Mycket trevligt var det. De flesta tackade och gick hem till sitt sisådär vid 22.30 eller nåt. Men fyra tappra knatade glatt gatan ner mot "Helt Enkelt", bl.a jag då, om ni nu inte förstod det. Lite rund under fötterna var jag också, kanske var det därför jag inte hade superkoll på min väska som hängde över axeln. Vid 24 skulle vi ta bussen hem till Tomas och då ville han ha en hamburgare, ja jag köper väl en ministrips jag då tänkte jag och öppnade väskan för att ta fram plånboken. Borta. Puts väck. Gick tillbaka till krogen och frågade efter den. Nä, den hade bara hittat en svart. Hm, min var brun. Inte mycket att göra åt den tiden på natten. Idag har jag spärrat kort, polisanmält och ringt krogen igen. Ingen plånbok. Det var två andra personer som hade ringt korgen och saknade sina plånböcker också, alltså måste det vara tjyvar, eller hur? Hur som helst så var det bara att åka hemåt idag istället för den julshopping jag hade tänkt mig :-(

Hur gör man nu, avvaktar man några dagar utifall att den kommer tillrätta, eller ska man dra igång hela apparaten på måndag och beställa nytt körkort etc? Blir alldeles gråhårig när jag tänker på alla bonuskort, typ KappAhl, Lindex, HM, Åhlens etc. som fanns i plånboken. Jobbigt att kontakta alla för att skaffa nya kort. Varför kan ingen uppfinna ETT bonuskort som gäller på alla kedjor? Så man slipper ha hundra!

Ikväll är det festligheter igen, denna gång hemma hos Misan, som tagit magisterexamen i medie och kommunikationsvetenskap. Hurra hurra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mamma förlorade sin när vi var på en weekend i Stockholm för 2 månader sedan. Den kom inte tillbaka. Jag röstar för att du beställa körkort och bankkort direkt jag!

Anonym sa...

Men fy...sånt här är så tråkigt!!
Jag skulle tippa att det bara är till att beställa nya kort tyvärr...