2008-12-09

Festa för andras pengar...


När min plånbok försvann i fredags så blev jag såklart orolig att någon skulle ha använt kortet. Kanske beställt en ny dator, massor av kläder etc på internet och betalat med mitt kort. Nervöst kollade jag saldot då jag kom hem i lördags och drog en lättnadens suck då det såg helt ok ut. Det var visserligen två summor som jag inte riktigt kände igen, det stod "skyddat belopp" så jag visste inte vad det var. Betalade en hel del med kortet torsdags så jag tänkte att det är väl från dess. Alla kvitton på köp jag själv har gjort med kortet låg ju i plånboken.

Nu vet jag vad summorna är. Tjyven har festat loss på restaurang Heartbreak i Gävle. Kul för henne/honom. Taskigt för mig. Inga svindlande summor som tur är. Några hundralappar bara. Men ändå.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bara några hundra lappar men ack så tråkigt ändå... och framför allt att mista alla kort....

Anonym sa...

Ersätter inte banken sådant?

Mia sa...

Jennie: Ja supertråkigt, det är ju alla kort, foton, minneslappar etc som jag saknar mest.

Maria: Jo jag tror att banken ersätter, ska kolla det i morgon!