2008-12-31

Nyårsafton 2008


Sista dagen på året. Ska det kännas på något speciellt sätt? För mig känns det som en lördag, vilken lördag som helst. Jag vet att det inte är lördag, men det känns så ändå. Ikväll ska jag på 3x50-årskalas. Det är tre pinglor som har fyllt 50 under året och som firar det denna kväll. Stina, Simone och Kerstin är det som nått de 50. Ska bli riktigt trevligt, vet inte om jag varit på 50-årskalas tidigare? Hm, nä tror inte det faktiskt.

I måndags åkte jag till Tomas i Gävle. Sprang in i några affärer inne i stan och köpte två tunikor på Indiska bl.a. Lyckades även byta fuljackan, så nu behöver inte den hänga och skämmas i garderoben längre! Vi var på nya Bondfilmen som var något av en besvikelse och sedan gick vi till "Libanesen på hörnet" som är en restaurang att rekommendera! Oj så god mat. Åt mer än vad jag hade tänkt, men avsevärt mindre än i mitt förra liv såklart. Det var goda röror och grillspett, jag valde att smaka lite av varje. Spelade kort hemma hos Tomas när vi kom hem och sen låg jag och huttrade på vardagsrumssoffan, vafan har karln ingen värme på? Jodå, det är bara lilla jag som fryser så förbaskat. Det ska tydligen vända ca ett år efter operationen och det ser jag verkligen fram emot!

Jo jag har klippt av en bra bit av håret också. Eva säger att det är hår på väg ut. Prisa gud! Ja tunnare än så här hade jag definitivt inte velat haft, då hade det blivit rakmaskinen och en "Martin Stenmarck"!

Önskar er alla ett Gott Nytt År!

3 kommentarer:

Jerry sa...

Gott nytt 2009, Mia!
*kramar om*

Anonym sa...

Hej på dig!
Önskar dig ett Gott nytt År och Grattis på födelsedagen! :-D
KRAM
Maria

Daarkh sa...

Känner igen det där med att frysa en massa. Jag har hela mitt liv varit känd som elementet i in omkrets. Killen som alal kommer och värmer sina kalla händer på (Brrr...).

Sen viktminskningen började har jag frusit som aldrig förr, och min "normala" kroppstemperatur har sjunkit med 0,5 grader. Men jag har också hört att det är vanligt att man blir frusen vid viktminskning, så om det är som du säger att det blir bättre om ett år, så ser jag fram mot det också.

Gott nytt år på dig.