2008-12-15

Kitchen Aid

I morse var jag ovanligt pigg. Både går och idag har det varit små korta strömavbrott. Ruskigt irriterande då min bärbara telefon igår fick ett frispel och stod och pep oavbrutet tills jag ilsket drog ur kontakten. Dessutom stannar min pelletsbrännare när det är strömavbrott och jag måste ner i källaren och tända igen. Visserligen går det över på elpatronen men el är dyrt ;-)

En lugn dag på jobbet idag. Har haft några samtal på förmiddagen men eleverna har ena foten i julledigheten så de är ganska uppe i varv och har mycket att tänka på. Betygen är satta och många är nervösa för vad resultatet ska bli. Vi får se i januari. Idag är sista dagen jag jobbar i Järvsö före jul. I morgon är jag på Vintergatan och onsdag är det jullunch med kollegorna i Hudiksvall. Har ju sagt upp mig där så det blir avslut för min del. Torsdag har vi planeringsdag här hemma.


Idag slog jag till och köpte en julklapp till mig själv!
Har sneglat på en hushållsmaskin från Kitchen Aid i flera år men tyckt att de är för dyra. Runt 6.000 kostar de och det är för mycket tycker jag. På www.marrakezh.se kostade den hälften så mycket. Snygg är den också, hade visserligen helst velat ha den i beige men man kan ju inte få allt! Tittade på sidan alldeles nyss och då var maskinen slutsåld! Vilken tur att jag är snabb att bestämma mig!

3 kommentarer:

Ceciliah sa...

Jäklar! En sån hade jag ju också velat ha!! Nog för att min elektrolux är bra och tar en deg med degspad på 1 liter men åh så snyggt att ha en kitchen aid framme!!

angela sa...

Åhh jag är inte nååå avundsjuk på din kitchenaid ;)

Härlig present till dig själv!
Ses på tisdag!

Anonym sa...

Ååååh *vill ha*

Kitchen Aid är verkligen skit snygga! En knallröd skulle passa i mit kök ;-)