2008-12-28

Snart slut på året

Hade jättekul på Statt på Annandagen. Mycket folk jag kände och många att surra med. Dansade en hel del också. Hade tur och fick skjuts hem så jag slapp ta taxi. Vaknade med huvudvärk igår men det gick snabbt över. En av mina gamla kärlekar var där och det var åratal sedan jag såg honom, blev glad över komplimangen jag fick av honom. Flera kommenterade mitt "nya jag" och det är alltid trevligt att höra.

Igår hade vi "Gissa klappen" hemma hos kusin Emma. Emma hade köpt en ljussläckare och Uffe var den som gissade rätt. Gissa klappen går ut på att den som vann året före skall köpa en grej för ca 100 kronor och så ska de övriga ställa frågor som personen kan svara ja och nej på. Den som listar ut vad det är får behålla grejen samt ordna "Gissa klappen" året därpå. En kul grej som vi började med för några år sedan.

Vad har hänt i övrigt då, tja lite värdelöst vetande:
Idag har jag städat köksskåp och hittade bl.a ett presentkort på Sportia som det var 300 kronor kvar på. Inte helt fel. Vad ska jag handla för de pengarna tro? ;-)
Har även äntligen testat min julklapp till mig själv - Kitchen Aid - och jisses vad snabbt och lätt allt gick. Jag passade på att diska lite medan maskinen vispade ihop en sockerkakssmet.

I morgon ska jag till frissan och färga håret samt klippa av en bit. Förra veckan fick jag smått panik då jag såg mina testar. Har ju tappat grymt med hår sedan operationen. Ringde till Eva och tiggde åt mig en klipptid, var helt inne på att snagga mig tokkort. Men nu när jag fått fundera ett tag så skippar jag nog det. Får försöka stå ut tills håret växer ut (det är på gång såg jag häromdagen). Jag menar, när jag sparat såhär länge så vill jag inte ge upp. Det får fanimej se lite stripigt ut då, jag bjussar på det!

I morgon åker jag till Tomas och blir kvar till tisdag. Tänkte försöka byta min vinterjacka som jag köpte i september och som är helt oanvänd pga:
1. Jag har sett flera tanter som har en likadan :-(
2. Den är för stor
3. Hur kunde jag köpa en jacka med hundtandsmönster?
4. Den är ful!
Ska kolla lite på rean lite här och där också tänkte jag. Sen tänkte vi gå på bio, det blir nog nya Bondfilmen och så käka nåt gott på kvällskvisten då...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, det skulle vara roligt att få se den jackan på bild iallafall :)

Annika sa...

Som trogen läsare av din blogg så vill jag titta in en sväng och önska dig ett Gott Nytt År!!