2008-12-16

Jullunch

Mitt bankkort var visst ute och åkte taxi i Gävle också förra helgen.
Det ramlar på, jag trodde att tjuvarna "bara" hade tagit mina kontanter men de lyckades visst norpa på mitt konto också :-(


Idag har jag jobbat på Friskolan Vintergatan och åt sedan årets första julmat på Golfrestaurangen. Så här mycket kan en viktopererad få i sig: 2 sillbitar, en liiiten bit lax, typ en tesked mimosasallad. en liten potatis samt en skinkmacka. Sedan åt jag även en köttbulle och en prinskorv och en pytteliten klick Janssons frestelse. Efter en stund åt jag en liten klick ris a la malta. Gott var det!

Träffade på eftermiddagen några vikttjejer på Finess och där intogs en mazarin, så nu har jag varit riktigt onyttig idag! Vågen står fortfarande på -48,5 men mazarinen och ris a la maltan satte sig nog som en smäck runt midjan.

Min Kitchen Aid kom idag också, snacka om snabb leverans! Orkar inte åka ner och hämta den nu så det får bli i morgon. Sista almanacksleveransen kom också idag, 59 almanackor blev det i år.

Ska göra ett ryck och producera några julkort ikväll, det var egentligen sista dagen att skicka idag, men jag tror nog de hinner om jag lägger på dem i morgon också. Skickar inte så många, typ 5-6 st eller nåt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad mycket snö ni har, jag blir så avundsjuk...
Vår snö tinade bort natten mot söndagen, skit tråkigt. Det blir så grått och trist utan snö och snö hör ju julen till :-)

Daarkh sa...

Hahaha.. Själv gruvar jag mig inför kommande Julbord. Nog för att jag inte brukar äta så mycket extra under julhelger vanligtvis, men det kommer ändå vara jobbigt att inte kunna äta den alls. =/