2008-12-19

Jullov

Igår jobbade jag sista dagen före julledigheten. Nu är jag ledig till efter nyår! Igår hade vi planeringsdag hos chefen och det var riktigt mysigt med glögg, tomte, julklappar och gott fika.
Idag sov jag ända till halv tio! Undrar när det hände senast? Kanske beror på att jag satt och slöade framför tv:n igår till efter halv två. Hm. Idag har jag fikat med Jennie och Angela. Vi är riktiga fikadrottningar! Men att fika är inte detsamma som att proppa i sig onyttigheter, det handlar om så mycket annat. Surra med vänner, titta på folk etc. Idag blev det dock lite onyttigheter, jag åt en halv dammsugare efter salladen.

Har inte hunnit testa min nya Kitchen Aid men tänkte prova mig på den i helgen. Kanske baka lite saffransbröd, det är gott. Det borde gå lätt som en plätt med min fina hushållsmaskin! Eller så blir det som vanligt; torra och tråkiga bullar...

I förrgår var jag till dietisten på halvårsbesök efter operationen. Allt ser bra ut förutom att hon tycker att jag äter för dåliga mellanmål. Jag borde försöka få i mig lite protein åtminstone en gång per dag istället för bara banan banan banan. Dessutom har jag gått ner väldigt mycket på kort tid, det brukar ta ett år att gå ner så mycket som jag gjort. Inte konstigt att jag tappar hår sa hon. Så jag får väl skärpa till mig och försöka äta hårdmacka med skinka eller nåt lite då och då. Svårt att variera sig tycker då jag. Det är väldigt enkelt att ta upp en banan och mumsa på. Fick också veta att om jag ska komma ner i normalt BMI så måste jag ner minst 15 kg till. Det är inget mål jag har, men visst vore det käckt att kunna kalla sig "normalviktig"!

Gissa hur glad jag blev när jag läste detta? Hoppas det blir en turné också och att de kommer till Sverige! Isåfall är 2009 räddat! ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du får en skön, vilsam och trevlig GOD JUL med dina nära och kära!
:-)

Anonym sa...

Tack för almackan, me like very much!
Jag tycker du har gjort det superbra att förändra livet som du har gjort, 15 kg kommer nog att gå av bara farten tror jag!
God Jul!

Anonym sa...

Joo jag har ju som sagt varit ute å gått mycket nu å sen så har jag dragit ned lite på portionerna, MEN jag har inte bantat.

I Jul gick jag upp ca 2½ kg så då jag bara åt och inte rörde på mej, men det promenerar jag bort snart igen ;)

Appropå tappa hår så har jag en väninna som gjorde gastric binding å hon tappade massvis med hår hon oxå, så jag fattade det som att alla som opererat sig gör det...

Jag är såå fashinerad av att det gick så himla snabbt för dej att bli av med 50 kg!!!
DET om något måste ju vara kanonskönt!

Gott nytt år på dej!