2008-12-22

Dan före dan före dan...

I helgen så blev det vinkväll både lördag och söndag. I lördags hos Annika med glöggprovning och goda ostar m.m. Stina som fyllt 50 blev lite firad, men bara lite. Vi väntar till det stora kalaset på nyårsafton...
Tjejmiddag igår hos Ann-Louise med julklappsbyte. Jag fick en sån där tvål som man tvättar sig med när man t.ex hållt på med vitlök. Jag har redan en sån så Lotta ville byta. Jag fick då en bok om Amsterdam, perfekt eftersom vi ska åka dit i maj!

Det här med att dricka vin fungerar tack och lov utmärkt efter min gastric bypass. Jag kan dricka flera glas vin utan att något "händer" mer än att jag blir lättare påverkad än tidigare. Då kunde jag dricka en flaska vin utan att känna något, nu känner jag av 2-3 glas. Magen har varit lite i olag idag, kanske kan bero på helgens vin samt att jag proppade i mig pepparkakor med mögelost i lördags?!? Nu blir det skärpning!

Ikväll har jag varit på julkonsert i Ramsjö kyrka. Orsaken till att det blev Ramsjö var att jag inte kunde gå på konserten i Ljusdal igår eftersom det var tjejmiddag.
Otroligt fint och stämningsfullt i den lilla kyrkan. Endast sju personer ur kyrkokören var med, men de fyllde hela kyrkan på något sätt. Som vanligt så får jag en klump i halsen, blir så otroligt berörd av musiken. O helga natt, ja då är det kört! En fin stund.

Ska försöka komma isäng i tid ikväll, har en del att göra i morgon. Är i alla fall klar med julklappsinköpen, ska "bara" slå in dem så är det klart!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att det finns fler som bölar till stämningsfull musik! O Helga natt är en sådan men också Hallelujah får tårarna att flöda. Och en hel del klassisk musik med stråkar.
Än en gång: Trevlig Jul!

Anonym sa...

God Jul, Mia!
Kram från Jerry