2009-01-11

Bad

Det här är den absolut bästa låt jag vet, nämligen Bad med U2 (har säkert tjatat om det förut). Den här versionen är från 1985 och Live Aid. Jag "upptäckte" U2 1980 eller 1981. Såg dem första gången i Göteborg 1987 och det var helt magiskt. Tror faktiskt att jag varit på varende U2-konsert i Sverige sedan dess!
Här hörs verkligen den irländska accenten när Bono sjunger. Ni får stå ut med frisyrer á lá 80-tal men jag tycker ändå att Bono är skitsnygg! Skulle gärna se filmen "U23D", en konsertfilm i 3D.


När jag ändå håller på. Fick igår lite 80-talskänsla och letade gamla favoritlåtar på Youtube. Här kommer en med John Farnham. Ser lite konstigt ut när i musikvideon när han står med armarna i kors och vilken fiiiin frisyr ;-)


Å en till. Paul Young - Come back and stay. Fin frisyr även här ;-)


Åsså en riktig discofavorit; Yazoo!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hihi guud va det är roligt och härligt med gamla miinnen från 80 talet :-) jag blir så där lyckligt danssugen när jag hör och ser videoklippen med yazoo etc. Minnen blandad med skratt.....

ps jag säger Kajevall jag med...reagerade också på skylten där det stod kajvall?? -kanske det är någon utomsocknes som tagit över och inte vet vad det heter hahaha ds

åsså vill jag naturligtvis passa på att gratta till att du nått målet i viktminskningen

KRAAAAM
Rejne

Anonym sa...

Åhhh Yazoo var ju bäst!
Hörde dem på radion häromdagen å det var två av deras hits...

Jag gillade ju Alison Moyet väldans mycket då oxå... ;)

Å Dexix midnightrunners Come on Eileen,,, Den låten mår jag bra när jag hör!

kram på dej!