2009-01-21

Beroende av "läppsull"?

Pust. Jag ska absolut inte klaga eftersom jag verkligen älskar mitt jobb, men idag har det varit mer än full fart. Eleverna slutar 14.00 på onsdagar så nu har jag pustat ut en timme. Ska försöka sluta lite tidigare idag eftersom jag ska på spinning ikväll och måste hinna äta en stund före. Har inte utfört någon fysisk aktivitet av det här slaget efter operationen så jag får vara uppmärksam på blodsockerfall. Gick visserligen på mjukgympa i höstas men det var inte särskilt "flåsigt". Ikväll blir det till att röra på fläsket!


Använder ni Lypsyl?
Jag gillar både handcreme och "sull" på läpparna. Men Lypsyl bojkottar jag. Det innehåller nämligen paraffinolja som både smörjer och torkar ut. På så sätt blir man beroende av det och så blir det en ond cirkel. Jag brukar bli torr på läpparna särskilt under vinterhalvåret och när jag druckit dåligt. Oftast kör jag med Rosebud men även cerat utan paraffinolja funkar bra. Har ni några sådana här medel som ni "måste" ha?

Gårdagens inlägg handlade om U2. Nä, jag tycker faktiskt inte att nya låten är särskilt bra. Det låter inte U2 alls. Saknar the Edges mullriga gitarr. De var helt klart bättre förr, sådeså... Men väntar ändå spänt på om de kommer till Sverige 2009. Hoppas verkligen det!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag använder cerat från Apoteket. Gillar inte lypsyl alls

Anonym sa...

ne, personen hade raderat i sin blogg. TRoligen för att personen tror att IP syns även där :P
Korkad människa ^^

Anonym sa...

Jaså det är därför jag missbrukat läppsull halva livet!! Tur jag inte haft tid och köpa nytt nu då och använder Axels lanolinkräm! Man tager vad man haver :)

Anonym sa...

men här är som är lypsylberoende....har väl varit det i säkert 10-15 år nu:(

Anonym sa...

Har alltid ett Lypsyl i fickan! Men att man blir beroende av det visste jag inte. Ska verkligen försöka få tag på nåt utan den där ingrediensen, tack för tipset!!!

Daarkh sa...

Försvarets Hudsalva.. kan inte sova om jag inte har det tillgängligt. Totalt mental fix idé, men saknar jag det ligger jag slickar mig om läpparna tills munsår uppstår.

Anonym sa...

;)
Jaaa Försvarets Hudsalva är mitt måste oxå.
Jag MÅSTE ha det med mej överallt, och vaknar inbland på natten för att ge läparna lite smörj :)

Har även testat Aloe Vera´s lypsyl, som luktar jättegott och som är himla bra.

Även ME-produkterna har ett stift för torra läppar.

Jag har hållit på å smörjt mej i säkert 20 år nu, så beroende är det klart att jag är - för OM jag inte skulle smörja mej så skulle läpparna säkerligen se ut som Grand Canyon på nolltid...

ha det gottis!