2009-01-19

Vad ska ni äta till middag idag?

Jag är så himla glad över min trädgårdsgunga!
Den får stå där den står tills det blir vår, för jag vet ändå inte var jag ska ha den och det behöver ju förberedas med plattor etc där den ska vara. Jättefin är den! Man får plats 2 i bredd, dvs 4 personer och det är så rofyllt att sitta och gunga tycker jag. Jag ligger ofta i min hammock och läser också. Ska åka på färgaffären och be dem om råd om hur jag bäst ska behandla trädgårdsgungan. Har en känsla av att målarfärg är det sista alternativet om jag får bestämma. Hellre svagt vit bets då. Men vi får se.

Hektisk men rolig dag på jobbet. Många besök av glada/stressade/prestationångestfyllda elever inför gymnasievalet. Vad ska de välja? Väljer de fel? Finns det någon "bättre" skola. Fixar de att pendla? Vad kan man bli efter utbildningen?
Ja frågorna är många. Jag har inte alla svar såklart, men försöker hjälpa dem så gott jag kan.

Ska åka på garnaffären när jag slutar och köpa garn till en mössa åt lille Axel. Plastkusin Malin fick barn i november och nu vill visst Axel ha något varmt på huvudet :-)

Vad ska man äta till middag idag då? Den ständiga frågan. Usch, jag har noll fantasi vad gäller mat. Det blir nog nåt ur frysen idag, har en del matlådor där. Hade jag tänkt mig för så hade jag plockat upp köttfärs i morse och kanske gjort köttbullar eller nåt. Men när huvudet inte är med så...

5 kommentarer:

Ceciliah sa...

Här blir det både gammalt och nytt till middag.

Jag äter kycklingen med oliver och sojagrädde och vitlök från i lördags med klyftpotatis och barnen äter ugnsstekt lax med ris och citronsås.

Trädgårdsgungan var jätte fin! Om jag bara hade plats så skulle jag också vilja ha en, men det får nog bli en hammock vi investerar i till sommaren istället.

Kram!

Anonym sa...

JA den var verkligen super fin gungan! En sån hade man inte tackat nej till! Spaghetti och kötfärssås blev det här idag. Här är en till som har mattorka just nu...

Anonym sa...

Det var jag som råkade skicka den anonyma kommentaren nyss.

snöstjärna sa...

Verkligen superläcker gunga! Önskar jag hade plats för en jag med, men jag tror nog att det tar bort det charmiga med den om man baxar in den på balkongen här ;)

Här blev det pasta å pastasås på skinka, purjolök, paprika, champisar & creme fraiche. Mums!

Just det, har gjort en blogg för min resa nu, och gått ut mer officiellt. http://snostjarnaskamp.blogspot.com

Kram!

Anonym sa...

Här blev det färsbiffar smaksatta med ajvar relish, ugnsrostade grönsaker och tzatziki. Mumsigt!