2009-01-26

Brandskyddsinspektion

Jeeezuz vad trött jag var i morse. Dessutom hade jag inte haft motorvärmaren i bilen i natt så det var hur mycket is som helst på rutan. Typiskt när man är lite sen... Blev så lagom glad också när jag kom till jobbet och skulle dricka morgonkaffet och mjölken jag tog dit förra veckan hade surnat. Har väldigt svårt för att dricka kaffe utan mjölk. Mycket mjölk ska det va!

Det är brandskyddsinspektion hemma hos mig idag. Vad är nu det för påhitt? Låter ju jättebra att få veta att man har ett säkert hem. Men efter vad jag har hört från grannar som haft besök förra veckan så var det mest petitesser. Typ att man måste skruva fast stegen med "blablabla-skruv", att det måste vara tippskydd på stegen osv... Vad har sånt med brandskydd att göra? Dessutom så kostar visst kalaset 1.500:- vilket är dyrt, för det hade tagit ca 1 timme och en kvart hos min granne. Skaplig timpenning!

I fredags var jag på mc-mässa i Stockholm. Massor av fina hojar att kika på såklart. Har några som jag är intresserade av men nä, det blir inget byte i år. Funderar dock starkt på att sälja Kawasakin. Känner mig faktiskt noll intresserad av customhojar nu, kikar mer på streethojar liknande Triumphen jag redan har. De som känns intressant är Yamaha FZ1, Kawasaki Z1000, Honda CB100R och kanske någon mer. Ja, det här är väl hieroglyfer för er som inte är motorcykelintresserade, haha. Bilder från mässan finns i alla fall i fotodagboken!
Förutom att dregla över motorcyklar så var mitt syfte med mässbesöket även att kika på nya kläder. De gamla är ju liiite stora nu. Hittade en del intressant men köpte inget. Skulle även vilja ha ett par skinnbyxor eftersom det är snyggt och bekvämt. Provade dammodell på jacka, vilket jag aldrig kommit i förr. De är ju lite nättare och finare de jackorna. Visserligen lite kortare än herrmodell oftast, men det funkar ju ändå beroende på vad man har för byxor. Det lutar åt ett goretexställ där man kan knäppa ihop jackan och byxorna. Jag letar vidare...

I övrigt i helgen så har jag träffat Gustav och Elin en hel del. Var där på lördag kväll och igår så var Uffe och ungarna hem till mig och åt. Lördagsfika på Finess i lördags som vanligt, det missar jag ju inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

En sådan där Victory är Robban sugen på eller en tyngre Yamaha.Vi kikar också mera på street.
Att fika där i lördags var inte att tänka på.Jäsiken vad smal du blivit. =)
Stor kram.