2009-01-14

Potatisbullar

Något som jag tycker är oerhört svårt efter magoperationen är att komma på maträtter. Det blir lätt enahanda. Igår åt jag ju isterband och det var verkligen gott. Idag ska jag steka potatisbullar. Mums! Tips på enkla maträtter emottages tacksamt...

Det är full fart på jobbet. Mycket elevbesök så här i ansökningstider. Många har panik över vad de ska söka för program, men i slutändan blir det nog bra ändå. Måste säga att "mötet" med 15-åringarna är det som gör att jag gillar mitt jobb så himla mycket. De är så häftiga! Ibland glider vi in på diskussioner som inte alls hör hemma i vägledningen direkt, men det är kul och intressant.

Ikväll ska jag åka på månadsmöte på Fotoklubben. Har inte varit med på typ 2 år för mötena har legat på måndagar och då kommer jag alltid hem sent eftersom jag jobbat i Forsa tidigare. Nu är de flyttade till onsdagar så ikväll ska jag nörda ihop med andra fotoentusiaster. Var förresten in på fotofirman och tog nya kort till mitt stulna körkort. Hrrm ja jag skulle ha gjort det för typ en månad sen, men men... Förhoppningsvis är en lösning på gång för makroobjektivet jag köpte som inte passade min kamera. Ev har en köpare dykt upp. Ska kolla ikväll om någon är intresserad också...

I morgon jobbar jag sista dagen för helg. Säger än än gång: Hur lyxigt ääääär det inte att vara ledig varje fredag? Det blir fika med lite vikttjejer då, så dagen lär gå i ett nafs.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fasen, va nice att vara ledig varje fredag! :) *vill också*
Känner igen det där, Sara ska söka till gymnasiet inom kort och hon är också väldigt osäker. Hoppas vi hittar det rätta för henne.
Kram kram Sofia.

angela sa...

Det där med att komma på mat är jag hemsk dålig på. Enda saken jag faktiskt gruvar mig för med operationen. Att man ska äta så ofta och "riktigt" som möjligt. Har ju så dålig fantasi.

Åhh va kul å få nörda lite foto!
Eherm... har ju liksom då gått å blivit med en "riktig" kamera nu över jul.
Jupp en sprojlans ny å för mig flådig canon 1000d. ;)

Anonym sa...

Det är superlyxigt att vara ledig varje fredag!! *Lyllo*