2009-01-12

Ludna tänder

Att Facebook är ett populärt "fenomen" vet väl alla. Jag gick med där för ca 2 år sedan men blev så trött på kedjebrev, hoppande hamstrar, drinkar som man skulle skicka vidare etc etc. Så då blev det baj baj FaceBook!
Men men... man är ju inte sämre än att man kan ändra sig... Så nu gick jag med igen för sisådär två veckor sen. FaceBook är ganska trevligt nuförtiden faktiskt. Inga såna där jobbiga saker som dyker upp alls. Har hittat en hel del vänner från förr, ungdomar som bodde på Ungdomshemmet när jag jobbade där bl.a. Trevligt!

Jag äter väldigt sällan godis efter operationen. Det är lite mysko, för när jag gör det så blir jag sådär äckligt "luden på tänderna" efter bara några godisar. Skitäckligt. Jag får borsta tänderna direkt liksom. Brukar ni drabbas av ludna tänder? Annars är jag en sån som varken använder tandpetare eller tandtråd, trots att jag borde...

Idag har jag varit på Vintergatan och jobbat. Som vanligt så blir det väldigt intensivt, den ena eleven löser av den andra, så det blir liksom ingen vila emellanåt alls. Men det är en trevlig skola och jag känner mig välkommen där.

Köpte isterband idag, det var hur längesen som helst som jag åt det. Ska laga det i morgon. Isterband med stuvad potatis, mums! Vad gillar ni för mat?

5 kommentarer:

Anonym sa...

ne gult är absolut inte min färg heller. Men jag har sett lite sidor där de faktiskt varit snyggt! Sidan du visade bland annat =)
Det vore vågat för mig att ta in lite gult. Men jag tror det får luta åt grönt eller rosa först =)

angela sa...

Hoppade av facebook för ett bra tag sedan men nu helt plöstligt börjar jag få massor av mail att folk har kommenterat på min facebook. Man kan ju fundera på hur det går ihop när jag inte ens har den aktiv?

Luddiga tänder får jag så fort jag äter chips och godis *yuk*

Anonym sa...

Halloj! Angela visade mig vägen hit till dig.. ;) Länge sen jag såg dig..och har jag sett dig så har jag nog inte känt igen dig...snyggt foto på dig! =)

Nää får inge ludd på mina tänder...men det vore ju bra, så kanske man minskade på gottaätandet..hahaha..skulle behövas.

Isterband är gott. Men det äter bara jag och R här hemma, blir det sånt (väldigt sällan) får ungarna korv.
Annars är nog favoriträtten kycklinggryta..*mums*

Ha det bra!

Kram/Cattis

Daarkh sa...

Jo, Facebook har blivit bättre nu, när man kan stänga av alla inbjudningar man inte vill ha..

Själv har jag hittills haft "lyxen" att kunna äta all typ av godis jag testat utan några problem, men mjukmackor som tidigare var min huvudföda, är svårare. Jag äter hellre hårdbröd numera, vilket är en omtumlande tanke för mig.

Anonym sa...

Hej
Härligt "vanlig" blogg du har.

Vilken otroligt inspirerande bildsekvens ang. din viktminskning!!!
Lycka till med livet!!!
Jag håller själv på och minskar i vikt dock utan op, och några färre kilo men det är svårt även om jag lyckats att gå ner nu under jul&nyårshelgen(vägde mig idag);-D

Kramiz Anna-Carin