2009-01-31

Home sweet home

Så var man hemma igen då efter en snabbvisit i Gävle.
Åkte i bra tid igår för att hinna shoppa lite. Men det var FÖR mycket folk så jag gav upp rätt snabbt. Köpte i alla fall Max Factors nya mascara som man ska få både låååånga och tjoooocka ögonfransar av om reklamen har rätt. Hm, varför blev jag inte vis av den nit jag gick på med "den blåa tandkrämen" som jag berättade om i veckan. Jaja, jag behövde en ny mascara så nån nytta lär den väl göra.


Igår var 16 glada knuttar på O'Learys på pubkväll, väldigt trevligt. Jag blev sådär typiskt fredagstrött så vägen från busshållplatsen och hem till Tomas (ca 2km) på nattkröken kändes oerhört lång att gå. Somnade som en stock på Tomas soffa och vaknade tyvärr med huvudvärk i morse. Vi var på stan en sväng idag också. Köpte en fleecetröja bl.a. Var även på en mc-butik och kikade på nya kläder. Hittade en jacka som var i rätt prisklass och dessutom passade bra. Men byxorna var på tok för korta i benen till mina giraffben. Jag är nog så illa tvungen att köpa herrstorlek för att benlängden ska bli bra.

Misan och jag intog en kebabtallrik ikväll på Salladsbaren. Jag åt ca 1/3 av den, sedan var det stopp. Visst, man kan ta "doggybag" men uppvärmd kebabtallrik kändes inte sådär jättelockande. Jag får nog börja köpa från barnmenyn ;-)

2 kommentarer:

angela sa...

Kul att du ahde en bra kväll i gävle :)

Sushin köper jag på coop. De brukar ha den där de har färdiga rätter (som inte är frysta) mitt i mot ostarna.

en förpackning för 51:- kan man unna sig i bland.

Anonym sa...

Jag har köpt den mascaran. Den var visserligen helt okay men lite väl dyr tyckte jag. Nog faller man för reklamen allt!!!