2009-01-05

Skotta pellets - lattjolajbans

Hur kul är det att vakna och känna att bara man sticker ut lilltån utanför täcket så är det svinkallt? Jag kände när jag vaknade att "nu har pelletsen stannat". Suck, bara att bita i det sura äpplet och gå ner och tända. Det var till att klättra in i pelletsrummet och skotta också. Pelletsen är nästan slut och då blir det liksom "hål" runt skruven som transporterar pelletsen till själva brännaren. Det är verkligen otroligt stimulerande och roligt att utföra denna arbetsuppgift *ironisk*
Men nu ska det väl räcka åtminstone till kvällen, sen är det till att skotta igen så det räcker över natten. Har beställt pellets men det kommer ingen leverans förrän nästa vecka så jag för gå över till el när det tryter.
Ja, ni antecknade väl i era intresseböcker nu?

1 kommentar:

Daarkh sa...

En av de storas fördelarna med att jag flyttat från mitt hus i Gyttjesbo till lägenhet i Sandviken, är just att slippa såna morgonar. I denna lägenhet är det bara att vrida upp elementen så högt det går och sen hoppas att hyresvärden inte är för snål för att slå på värmepannan.