2008-10-21

Bollnäs

Idag har kollega K och jag varit till Bollnäs på lite studiebesök. Vi besökte dels Torsbergsgymnasiet och deras program International Baccalaureate. Sedan var vi på Hälsingegymnasiet också, de har ett teknikprogram som många elever är intresserade av. Träffade sex f.d elever, vilket alltid är jättetrevligt.

Hann även med att gå på "stan" i Bollnäs en sväng. Vi var in på Åhlens och lite annat. Jag kom hem med bl.a ett ljus, ja jag hade ju inte ett enda ett sedan förut ;-) Hi hi, jag kan öppna ljusaffär snart! En tröja på rea samt en t-shirt som jag kan ha på gympan halkade också med hem. Hoppade över gympan ikväll eftersom näsan rinner och jag har ont i halsen. Hoppas verkligen inte att jag blir sjuk.

Nämen sedär, de har visst ett reportage som skulle kunna handla om mig i Aftonbladet idag! ;-)

Här kommer en av 80-talets bästa låtar enligt mig: (Nostalgi på hög nivå!)

4 kommentarer:

Sofia sa...

Haha, den där snubben de har skrivit om bor på min GÅRD! Jag ser honom varje morgon gå förbi mitt fönster med sin hund. Tyckte väl att jag kände igen honom :)

Anonym sa...

FNISS jaaa herreguud tack för påminnelsen av denna låt! Totaly agree with you -det är en av de bästa 80tals låtarna!

Kraaam
Rejne

Anonym sa...

Men JÖSSES! Detta är nästan otäckt!!! (Ska berätta vad! :-))

I lördags var jag på fest. Där spelades en massa gamla låtar. Bland annat denna. Jag ÄLSKDE den här låten när den kom och jag har verkligen funderat på vad den heter och vilka som sjöng den, sen i lördags! Grejen är att när den kom var jag väl inte så haj på engelska, så det var väl lite si och så med själva texten... därför kunde jag knappast gissa vad den hette heller... och så går jag in här och så HITTAR JAG DEN HÄR!!!

Otroligt! Och lite läskigt samtidigt!

:-)

TACK!

Mia sa...

Susanne: Vaaa? Näää! Ja det måste ha varit en väldigt konstig slump att den dök upp här precis nu då. Men bra låt, eller hur?!?