2008-10-24

Viktuppdatering


Jag har inte vägt mig på ett tag. Dels glömmer jag det, men jag vill heller inte bli fixerad vid detta. Idag kom jag ihåg det, visserligen efter jag ätit korv stroganoff. Men ändå, minus 43,4 kg. Inte helt fel.

Korv stroganoff förresten, jisses vad gott det kan vara ibland. Jag har lite svårt att komma på vad jag ska laga för mat, det händer rätt ofta att det blir "det gamla vanliga", dvs pasta med nån sås. Pasta funkar inte sådär jättebra att äta efter operationen tyvärr. Jag måste sätta mig ner och göra en matlista, det finns säkert uppåt 100 rätter med mat jag kan laga, det är bara det att jag aldrig kommer på nåt när jag ska laga mat. Har ni någon favoriträtt som ni vill dela med er receptet på, så emottages detta tacksamt.

Maila det gärna, hit: miaolsson(snabel-a)tele2.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gjorde jätte gott häromdagen. Enkelt var det också! Tog lax (skurna i kuber) som jag panerade i sesamfrön (el. ströbröd om han hellre gillar det) och stekte i pannan med lite smör så de fick fin yta. Till det serverades ris och grönsaker och en citrus creme med citron saft, lite av skalet finrivet och gräddfil. *MUMS*

Mia sa...

Cissi: Det låter jättegott, man kanske skulle bli bättre på att variera sig lite, sesamfrön låter spännande. Tack för tipset!

angela sa...

WOW :) grattis .. inte mycket kvar till målet nu.

Har tyvärr samma idé torka när det gäller mat. Några rätte har jag men de är nog inte de smalaste eller bästa efter att ha gjort gbp.
Men wokat brukar jag ta till när jag inte vet vad jag ska hitta på. Lätt att variera med kött, fisk eller bara vegetariskt.