2008-10-14

Värdelöst babbel en helt vanlig tisdag

Har ganska lugnt på jobbet idag. Elever har sprungit här och hämtat busskort under dagen - de ska på Prao nästa vecka. I morgon är det gymnasieinformation för alla nior i kommunen på Gymnasieskolan. Vi vägledare ska också dit såklart, det ska bli roligt. Inte minst att träffa gamla elever, det är alltid trevligt.

Ikväll är det gympa och det ska bli skönt att röra på sig. Igår kom jag hem så sent så när jag väl hade lagat middag och ätit så var det becksvart ute, dvs ingen promenad igår. Måste hitta en bättre "runda" där det finns gatljus. Det är nog även dags att utöka sträckan lite. Knät känns ganska ok nu när det gäller promenader. Jag köpte ju ett årskort på gymet också, har varit dit två ggr sen har det inte blivit av. Tog mig nog lite vatten över huvudet, jag har gympa en gång i veckan och så börjar jag på PhotoShopkurs i morgon. Övriga kvällar kan det också vara saker inbokade så det är lätt att det inte finns "tid" för att gå på gymet (eller lust kanske...). Jag hoppas komma igång i alla fall.
Kvällarna ägnas just nu åt produktion av almanackor. Har beställning på ett 50-tal almanackor för tillfället och det tar ju sin lilla tid. Fler beställningar brukar droppa in också.

Dejtandet med A ligger på is. Jag är trött på att vara den som i nio fall av tio vara den som tar initiativ till att börja skicka sms, träffas IRL, snacka på msn etc. Antagligen finns inget intresse hos honom för att träffas och det är helt ok. Ibland känns det som att vi inte har något att prata om heller, det blir lätt snack om ytliga saker. Jag vill träffa någon som jag kan prata med ALLT om.

1 kommentar:

Sofia sa...

Jag drömde att jag skulle bli magopererad inatt. Grejen var den att jag hade inte druckit massa soppor och gått ner i vikt innan så jag var så rädd att levern skulle vara i ivägen för igreppet. Ja jäklar va man kan få till det ibland... :)
Jag var helt slut när jag vaknade.