2008-10-23

Så var den invigd då, bandycupen

Gustav, Elin och jag har varit på invigningen av ExTe World Cup ikväll. Det blåste som sjutton så vi pylsade på oss tjocka kläder, mössa och vantar. Trodde att framförallt Elin skulle tröttna efter alla tal, men det gick hur bra som helst. Elin är så söt. Under invigningen så åkte de skridskor in på isen med de olika ländernas flaggor. Då skrek Elin: "Faster, det är Sveriges flagga!!! Kommer den där pojken eller flickan från Ljusdal????" hi hi.
Elin var också bekymrad över varför de stora barnen hade stora flaggor och de små hade små flaggor. Tänk om de små ville ha stora flaggor? När hon ska vara med på invigningen (!) då ville då hon ha en stor flagga minsann, en rosa. Ja, när hon har blivit en hejare på att åka skridskor. Kanske när hon är sex år eller nåt ;-)

I helgen är det alltså bandycup då. Massor av folk har invaderat Ljusdal som vanligt. Kul med lite liv och rörelse. Baksidan av medaljen är ju all fylla. Idag på invigningen t.ex så var det ju bl.a några som höll tal, och så var det även några som sjöng. På läktaren där vi stod fanns ett gäng Bollnässupportrars (är alla Bollnäsbor såna Alex? ;-)) och de skrålade och sjöng. Ingen hörde ett skit av vad som hände på isen. Jaja, det är lätt att vara en riktig präktighetsminister, men sånt där kan jag reta mig på nåt enormt faktiskt. T.o.m ungarna blev irriterade, Gustav ville att jag skulle gå att säga till dem, hihi.

Jag kör bil på cupen. Det började med att Kvinnliga Bilkåren höll i transporterna av tränare, lagledare, domare etc. Nu finns inte Bilkåren kvar i Ljusdal, men det är alltid ett gäng tjejer som är chaufförer och skjutsar vip-folk. Däribland jag då. Ja som är chaufför såklart, inte är jag vip inte, nej nej.

Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej men hej! Vad kul. Jag googlade på "chaufförer ljusdal" eftersom jag söker tips på åkerier nu när jag ska söka jobb som trucker och så hamnade jag på din sida när jag såg att du nämnde Dex-cuppen! Och jag körde ju också VIP-bil i år! Men nog var vi VIP-personer också? : )
Hoppas allt är bra. /Linda-Marie