2008-10-10

Freeeedag

Fredag = jag är ledig
Vaknade 7.45 av att Misan ringde, hon hade glömt att jag var ledig :-(
Men det gör inget, jag är oftast vaken runt halv åtta ändå. Igår var jag uppe länge, satt och kurade under en filt framfört tv:n. Hade sotaren här igår och då måste jag ju slå av pelletseldningen och köra på el. Jag snålar lite och har elpatronen lågt ställd och då blir det definitivt inte samma värme i huset.

Igår morse hade jag en karl hos mig i duschen.
Det var ovan nämnda sotare som stövlade in i pannrummet när jag stod i duschen kvart i sju på morgonen. Från pannrummet ser man rakt in i duschrummet, men det är duschkabin med "frostat" glas tackålov.
Jag visste att han skulle komma, men de brukar aldrig komma före kl 7. Nu var det min brors gamla kompis så han ropade glatt "hallååå" när han steg in och hörde att jag duschade. Jag ropade tillbaka från duschen; "va tidigt du kommer!". Hi hi. Hade det varit någon okänd så hade det nog känts lite kymigt... Det är inte varje dag man har karlbesök i duschen precis.

Idag är det fikaträff med andra viktopererade. Det är alltid trevligt.
Ikväll blir det tv-kväll, antar att jag som alla andra fredagar kommer att sitta och gäspa som en dåre. Varför är man alltid så trött när det är fredagkväll? Är det att man slappnar av för att det är helg kanske.

Nä, nu ska jag ta en promenad innan det är dags att göra sig i ordning. Trevlig helg på er!

1 kommentar:

Sofia sa...

Ja, så är det nog. Jag är också helt däckad på fredagkvällar. Det kanske är psykiskt. Nu är veckan slut liksom - precis som du säger.

Jag ska på middag ikväll till en gammal arbetspolare. Det är hela Missbruksenheten som ska dit. Blandade känslor att träffa alla. Jag vill ju så gärna tillbaka dit...
Kram kram.