2008-10-06

Nu ÄR det höst!


Igår körde Uffe ner mina hojar för vinterförvaring. Gustav åkte bakpå. Jag körde efter med bilen och efter halva vägen ville Gustav åka bil med faster, det var kallt! Skönt att det är gjort nu då äntligen. Nu är det bara att baxa in trädgårdsmöblerna och rensa bort alla blommor.

I morse var det is på bilrutan, bäst att ta det lugnt eftersom det var runt noll grader och säkert lite halt. Vinterdäcken har fortfarande inte kommit på. Om jag inte minns fel så var mina däck dåliga och det är nog dags för nya. En hääärlig utgift på några tusen :-(

Det bidde ingen träff i helgen eftersom A blev sjuk. Trist, det hade varit trevligt att ses "hemma hos". Vi får se om det blir någon ny träff då. Jag är helt klart intresserad av det. Väldigt oklart om han också är det, jag får inget grepp om honom riktigt. Dessutom pratar vi mest på msn och det blir ju så konstgjort på nåt sätt ibland.

Har precis visat en film för en klass i åk 9, filmen heter "Pluggvalen till gymnasiet". En riktigt bra film, annars är alla filmer om gymnasievalet oftast så tråkiga, otroligt pedagogiska och eleverna orkar titta kanske 5-10 minuter innan de tröttnar. Den här beskrev alla gymnasieprogrammen och det var lite sketcher och annat. Det var knäpptyst i klassrummet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag som var så nyfiken att läsa om dejten :-(

Personligen så tycker jag inte alls om hösten det är mörkt och trist och jag blir lite deppig. Tacka vet jag sommaren!

Anonym sa...

Härlig höstbild! Här är en till som förmodligen måste införskaffa nya vinterdäck :( Fika på fredag???

angela sa...

Ohh älskar höstfärgerna.

KL 13 går jätte bra :) orkade inte bråka med viktops sida, den sparar ju aldrig inläggen ju.

Anonym sa...

13 blir bra det :)

vinklar o vrår sa...

Härligt höstig bild!!

Kram Mia