2008-10-28

Höstlov


Det är lugnt och fridfullt på skolan idag. Alla elever har höstlov och det är bara lärare, städerskor och jag på skolan... Jag kompar onsdag-torsdag för att få lite ledigt. Ska på konferens i Stockholm måndag-tisdag till veckan, men jag åker redan på fredag och passar på att hälsa på Mimmi med familj. Martin var 3 år när jag såg honom senast, Elli var 8 månader eller nåt och nu har ju familjen även utökats med Gustav som är 1 år och 4 månader. Jag håller som bäst på att sticka lite mössor till ungarna. Känns som att jag vill ha nåt med mig, ska även gräva i min mammas "hemstickade-strumpor-förråd" och se om det finns något där som jag kan ta med.

Jag känner mig verkligen supernöjd med utseendet på min hemsida nu efter den "make-over" som jag pulade med förra veckan. Det är meningen att bilderna på första sidan ska bytas ut med jämna mellanrum. Nu får dock vallmon och tulpanerna ligga där ett tag, jag tycker att de är jättefina!

Eftersom jag är ledig resten av veckan så tänkte jag fråga om Gustav och Elin ville komma hit och umgås lite med faster. Torsdag skulle passa bra, i morgon har jag bokat in däckbyte på bilen och en fikaträff med andra viktopererade. Hoppas att ungarna vill bara, jag längtar efter dem! Det gör jag ofta. Gustav börjar bli så stor nu, han blir 9 i februari och Elin blir 6. Särskilt Elin som är lillasyster känns fortfarande "liten". Det vore kul att hitta på nåt med dem på torsdag, det behöver inte vara nåt särskilt, utan mer kvalitetstid. Att åka på biblioteket t.ex är något som både ungarna och jag gillar.

Inga kommentarer: