2008-10-18

Tacos igen

Nu finns "efter"bilden i fotodagboken från den 16/10 för er som är nyfikna ;-) Det åkte väl av sisådär en 1,5 dm fram och 2 dm bak, av håret. Det känns väldigt ovant, men skönt att håret är klippt och mår bättre. Nu hoppas jag att det vänder snart och att håret kommer tillbaka. Skulle köpa hårtoning också, men den färg jag brukar använda var slut, så jag får fixa det till veckan.

Igår var det tjejmiddag här hemma. Tacos stod på menyn och efter att vi tittat på Idol och muttrat över att det inte blev Johan som fick åka hem, så tittade vi på Broarna i Madison County. Snyft snyft... Lite vin blev det också och det kändes, för i morse hade jag huvudvärk.

Ikväll kommer bror med sin familj hit och äter, det blir repris från igår; Tacos.
Ja det blev en hel del kvar och eftersom ungarna älskar det så det får bli så. Skitsamma om man äter samma mat två dagar ;-)

Idag har det varit lördagsfika på Finess som vanligt. Det blev bara jag och Helén idag. Jag köpte bakad potatis som inte var god alls, åt nästan inget. Blängde 3 koppar kaffe istället.


Igår på min lediga dag så städade jag köket. Putsade fönster och bytte gardiner. Det gick inget vidare. Jag har nämligen en hylla ovanför fönstren i köket (se bild) och ville flytta ut konsolerna för att inte gardinerna (panellängder) liksom ska täcka hela fönstret. Var hur noga som helst och borrade och skruvade. Yes, nu jädrar... Men vaffan... stången blev ju för kort när jag flyttade konsolerna! :-(
Var tvungen att åka och köpa två nya gardinstänger, men de var naturligtvis trävita. Så jag fick lov att ställa mig att måla dem. Ja ibland går det inte som man tänkt sig...

Till sist: gissa var jag åker den 15 maj 2009?
Jo hit ;-)

5 kommentarer:

angela sa...

Snyyyyggt :) Blev jätte bra med klippningen.

Anonym sa...

Jätte snyggt blev håret!

Anonym sa...

Vilket "lyft" det blev med klippningen! Långt hår kan ibland göra att man ser flera km längre ut i synen i onödan, jag vet!
Ha en skön lördagkväll!
:-)

Anonym sa...

Kaffe e gott! ;)

Sofia sa...

Frisyren blev jättebra! Kul att förnya sig lite ibland. Fasen, va kul att resa iväg. Min dröm är att få åka till Irland eller Skottland. Det vore nåt det :) Eller Toscana, eller Madeira och plåta.
Kram.