2009-10-10

Discodans

Igår var det pubkväll i Gävle. Vi hade lagt ut på lite olika forum så vi blev 26 personer tror jag. Superdupertrevligt! Vi satt och surrade och åt god mat. Jag höll mig till vin igår, blir så uppblåst av öl (tyvärr!) nuförtiden. Vid halv tolv (om jag inte är ute och cyklar) så gick jag och Stefan E, Stefan L och Tomas vidare. Vi hamnade på ”Harrys”, en ganska nyöppnad nattklubb i Gävle. Där blev det discodans och rajtan tajtan innan det blev en ”nattkorv” vid halv-tresnåret. En superkul kväll. Det enda negativa var den öl som hamnade över mina brallor på Harrys. Det var mycket schlagers á lá 80-tal, riktigt kul. Diggiloo-diggiley, alla tittar på mej ;-)

Idag skulle Tomas jobba, så jag åkte in till stan före lite shopping innan hemfärd. Det var inget särskilt jag behövde, men ni vet hur det är, alltid kommer man hem med något… Idag hittades en tunika och en skjorta på Indiska, en stickad mjuk gosig tröja från Gina Tricot och så ett riktigt kap; en tröja som jag kikat på här hemma, fanns på rea för 60 kr! Lite bilder från dagens shopping kommer i fotodagboken...

När det blev lunchdags så köpte jag mig en mycket god och fräsch kycklingsallad inne på gallerian Nian. Satt och filosoferade i min ensamhet när min bordsgranne (ensam man) började prata. Vi småpratade en stund innan jag gick vidare. Det händer inte särskilt ofta att främmande människor tar kontakt sådär, särskilt inte i storstäder. Det kan vara riktigt trevligt när det händer. Jag tycker att vi människor borde vara lite mer öppna för nya människor, man vet aldrig vilka kontakter som knyts vid ett spontant möte.
Fick en rolig histora via sms:
Två kompisar var på bilsemester i Louisiana.
När de närmade sig staden Natchitoches blev de oense om hur namnet uttalades. De diskuterade fram och tillbaka tills de stannade för lunch. När de beställde,
frågade de blondinen bakom disken:- Innan vi beställer, kan du avgöra en tvist
vi har? Var snäll och uttala var vi är…. väldigt långsamt!Blondinen lutar sig
fram över disken och säger:-Burrrr….Gerrrrr……Kiiiiing….

Inga kommentarer: