2009-10-02

Fredag

Hej och hå. Har sotat ur pannan, städat och grejat lite här hemma. Idag kommer Mimmi.
Mimmi och jag gick i samma klass då vi gick Medieutbildning i Bollnäs 93/94. Vi delade för övrigt lägenhet i Bollnäs också då vi bodde där det året. Vi har hållit kontakten sedan dess. Idag kommer hon och i morgon åker vi till Bollnäs för en återträff med den gamla klassen. Ni vet hur det är; tio små negerpojkar. En del har ingen lust att träffas och andra har inte möjlighet att komma av olika skäl. Som det ser ut nu så är vi åtta av 17 som kommer. Plus 3 av lärarna. Skitkul ska det blir!

Veckan som gått har varit ganska hektiskt. Föräldramöten och annat har varit inbokade under kvällarna. Igår var det medlemsträff på Sportringen med gympaföreningen. Vi bjöd på tilltugg och juice och så hade Sportringen fina erbjudanden bara för oss. Jag behöver en ny höstjacka och hade spanat in en på Sportia. Såklart köper jag ju den på Sportringen istället då vi igår hade 20% rabatt på alla kläder och skor. Men det var nåt med jackan som inte kändes bra. Att jag sedan hittade en som var fyrahundra spänn billigare var inte helt fel. Ny jacka inköpt alltså. Svart och helt vanligt. Precis vad jag ville ha! Köpte även ett par nya träningsbyxor. Vet inte huuuur många par jag provade. Alla var för kort i benen till mina giraffben. Men till slut så...

Jag är inte så överdrivet förtjust i jazz. Men den här tycker jag är riktigt bra:
http://www.youtube.com/watch?v=4Eb651s_o1Q

Inga kommentarer: