2009-10-25

Hos Mimmi i Nacka...

Befinner mig i Stockholm hos Mimmi med familj. Tyvärr har jag ingen kortläsare med mig så jag kan inte lägga ut några bilder. Annars är Ellie 3 år väldigt pigg på att bli fotograferad.

Åkte direkt hit igår efter modevisningen.
Dagen igår började väl inte så jättebra, eftersom jag sov över. Det måste vara typ 20 år sedan jag gjorde det. De ringde och väckte mig fem över åtta, vi skulle varit på plats kl 8. Fy vilken början av dagen! Slängde mig i duschen och åkte helt osminkad till Ljusdal. Tur att det fanns tid att fixa sånt under dagen. Vi fick träna på hur vi skulle gå osv... sen körde vi genrep innan det var dags för den riktiga modevisningen kl 12. Massor av folk var det och ganska nervöst, men det gick bra. Jag hoppas att jag såg någorlunda glad ut...

Idag har Mimmi och jag varit till Nacka forum, ett ganska stort köpcenter. Har shoppat en del; träningströja, Levis jeansskjorta, tavellist, en fin tunika från Indiska och så lite strumpor. I morgon ska vi in till stan, jag ska leta ett par stövlar med lite högre klack har jag tänkt, har frågat på säkert 3 skoaffärer idag men de har inte större än stl 41 tyvärr. Din Sko ska ha börjat med skor upp till 42, så jag får leta en sån butik. Vi ska även luncha med PG, en klasskompis från Bollnästiden. Kul kul! Vi hade tänkt gå på bio idag också - Flickan som lekte med elden - men den gick endast kl 20.45. Kanske blir det bio i morgon kväll...

Letar utlandsresa för tullt. M har dragit sig ur det hela definitivt nu, så jag jag planerar att åka med Uffe och ungarna. Om nu inte Gustav och Elin har ändrat sig och inte vill åka. Resorna är inte sådär jättebilliga nu, men runt 3.700 får man en vecka för i alla fall, kanske billigare också...

1 kommentar:

Jullan sa...

Nacka Forum - ganska stort? Det är typ Nordens största! ;)