2009-10-15

Personlig almanacka

Cissi och jag jobbade igår med lite uppgifter på vår kurs ”Grafisk design”, tiden flög iväg och plötsligt var klockan halv elva. Börjar få lite prestationsångest eftersom det är en hel del art directors som går kursen, de kan ju detta på sina fem fingrar liksom. Uppgiften vi ska göra är att göra en annons, det är ett företag som söker personal. Vi har en urtrist text, fult firmanamn och till råga på allt så söker vi något så tråkigt som en ”Beställningsfaktor”. Kul värre alltså. Men jag ska försöka få till det så gott det går.

Brukar ni titta på ”Halv åtta hos mig”. Jag tycker Helge Skoogs kommentarer är störtsköna! Jag har en idé om att ordna ett ”Halv åtta hos mig” här i Ljusdal. Att man typ får anmäla sig och sedan delar jag in i grupper och så åker man hem till varandra och äter. Det behöver inte vara finmiddag utan kan lika gärna vara vardagsmat. Ja om det finns intresse såklart, tänkte maila runt lite när det blir dags och kolla läget. Alla kan vara med! Kul idé och alltid kul att lära känna nya människor tycker i alla fall jag!

Håller även på att planera mina almanackor. Hade tänkt trycka dem på ett lokalt tryckeri, men det blev tyvärr dyrare än att beställa dem och frakta från Södra Sverige. Konstigt men sant. Ska skriva ihop något angående almanackorna under helgen och maila ut till fjolårets kunder. Min egen almanacka börjar bli skamfilad och det är verkligen dags för en ny. Undrar vad jag ska ha för färg och bilder i år? Hm…. Skulle vara kul med mc-tema faktiskt… ,
Här kan man i alla fall beställa sin personliga almanacka!

Av någon outgrundlig anledning så blev jag precis sugen på att se filmen Änglagård?

3 kommentarer:

Sara S sa...

Älskar Helge i Halv 8 hos mig! Kvällens höjdpunkt efter 2 1/2 män!Vilken rolig idé att ordna det i Ljusdal också! Är det du som kommenterar då eller?

Mia sa...

Sara: hahha, ja kanske ska jag vara "kommentator"... det vore kul hahaha

Anonym sa...

jag skulle gärna hänga på på det där "halv åtta hos mig" som du skulle fixa. synd bara att det är så nedrans lång mellan oss. :(