2009-10-05

Glömda ljus

Igår låg jag och segade framför tv:n med en film och tända ljus. Åkte till Uffe för att träffa Gustav och Elin och var väl där i kanske 2 timmar. När jag kom hem såg jag att jag hade glömt att släcka ljusen. Fy så oansvarigt av mig! Som tur var så var det rejäla blockljus som hade mycket brinntid kvar och de stod inte vid något lättantändligt som typ en gardin eller nåt. Men ändå. Usch, vad hade kunnat hända?

Spelade Bingo med Uffe och ungarna. Gustav och jag har planerat att jag ska hämta honom på skolan när han slutar någon dag, kanske nästa vecka för denna vecka hinner inte jag. Då ska vi myspysa med att gå och fika. Sen ska jag göra detsamma med Elin en annan dag…

Ikväll är det föräldramöte i Järvsö. I morgon träning. Onsdag smyckekurs. Torsdag träning.
Pust...

1 kommentar:

Anso sa...

Hej Mia!

Läste ditt inlägg och rös när du skrev över ljusen. Det är min fasa att jag också ska glömma dem särskilt som pappas hus brann ner (dock inte av tända ljus) men ändå...

Ett litet tips (men du som är så klok vet ju det redan) sätt en lapp på insidan ytterdörren.
"Har du släckt ljusen"
det ska jag göra nu när det ska ljusas utav helsike!
Ha de gott Mia