2009-10-23

Modevisning snart...

Idag har jag haft en riktigt slapp och skön dag. Mådde hur bra som helst när jag vaknade idag, trots gårdagens mående...

Bakade en kaka och inväntade elektrikern som anlände vid 13-tiden. Jag har fått en utelampa uppsatt, några gamla kontakter utbytta och så har jag äntligen en kontakt på toa så jag slipper stå i köket och föna håret ;-)

Har provat ut kläder och glasögonbågar inför morgondagens modevisning. Usch, lite pirrigt känns det allt. Jag vet liksom inte riktigt vad det förväntas av mig. Ska man bara "gå och se glad ut" eller ska man "göra några poser" om ni förstår hur jag menar?
Ja ja, vi ska ju ha genrep i morgon förmiddag så jag får väl mera intstruktioner då antar jag. Jag kommer att vara helt svartklädd, så att fokus läggs på glasögonen. Svarta jeansleggins och en svart tunika tillsammans med mc-boots.
Jag undrar vad man har för kroppstyp när man inte får upp byxorna pga att vaderna är för feta men de å andra sidan är hur stora som helst i midjan så de hasar ner. Päronrumpa har man ju hört talas om, men vad kallas det när man inte har någon rumpa alls då??? Plankarsel?

Fina goa Anna-Lena bjöd på fika på eftermiddagen också så jag hann med det innan jag styrde hemåt. Nu inväntar jag en köpare till datorn och sedan ska jag väl packa lite inför Stockholmsresan.

1 kommentar:

Hyllan sa...

Plankarsel?! Jo, det är nog ett passande namn... för det vi har du o jag ;-)
/hyllan