2009-10-08

Nonsensnack...

Något som jag borde ha gjort för länge sedan är att ringa tandläkaren! Jag bet av en tand för – jag vet det är urkorkat att vänta så här länge – men jaa det var nog ca 1.5 år sedan. Sen har jag haft problem med en annan tand ett tag också. Det blev en sorts böld på tandköttet i augusti men den försvann efter ett tag. Min kompis tandsköterskan tror att tanden ska rotfyllas och att bölden var en varfylld fistel. Usch… Usch 1 för att överhuvudtaget ta sig till tandläkaren och usch 2 för att det är så himla dyrt!

Har varit i Bollnäs två dagar. Igår föreläsning om utlandsjobb och utlandsstudier. Idag studiebesök på gymnasiesärskolan + en gymnasieskola. Mycket intressant och givande. Träffade även f.d elever på gymnasieskolan vi besökte innan vi åkte hem. Kul att höra att allt går bra för dem.

Det ser mörkt ut vad gäller sista-minutenresor vecka 43. Tyvärr. Vi vill inte att resan ska vara för dyr, helst inte över 3.500:-. Någon som har tips på bra sida där man kan leta. Det är så jobbigt att leta på alla resebolags sidor, helst en ”samlingssida” där alla resor finns. Hojta till så är ni snälla om ni vet något bra ställe att leta på!

Dag surfade jag runt och kollade pris på bukplastik ”utifall-att”. Suck vad dyrt. Nittiofemtusen ca. Mycket dyrare än vad jag hade tänkt mig… Men är jag tvungen så betalar jag det, det känns som ett måste. Ja jag får vänta ett år ca innan jag vet om jag får bukplastik eller inte. Får jag mot all förmodan bukplastiken betald så blir det en glad överraskning.

I morgon blir det fika med lite vikttjejer kl 13 och sen åker jag till Tomas i Gävle. Vi ska ha pubkväll med SMC, ska bli superskoj! Stannar kvar hos T till lördag, då jag tänkte shoppa lite… Inget särskilt jag behöver, men alltid kul att titta.

Inga kommentarer: