2009-10-18

Helgen

Har verkligen laddat batterierna i helgen, välförtjänt vila!I fredags var mamma och jag på en hyllningskonsert till Michael Jackson med Gospelkören och även en den solister, Jakob Stadell bl.a. Många otroligt duktiga sångare och en kille spelade både trummor och sjöng, JP nånting hette han, hur bra som helst. Snacka om att ha rytmen i kroppen, det var svårt att sitta stilla när han började dansa.

Igår var det traditionsenligt lördagsfika, det blev nästan sittsår för min del. Jennie och jag träffades 11.15 och fikakompisar kom och gick, det innebar att jag satt kvar till halv tre! Åkte sedan på fotoutställningen på museet där jag har några foton med. Många fina bilder var det på utställningen. Hann med en visit hos Uffe och ungarna innan jag åkte hem och dog i soffan. Skööönt!

Idag har Gustav och Elin varit här då Uffe har skruvat lastbil. Gurra har haft magsjuka några dagar men verkade ganska ok idag. Jag har haft magsjuka två gånger i hela mitt liv så jag är inte rädd att bli smittad. Hm….det där skulle man kanske inte ha sagt…

Kikar runt på sista-minutenresor men vecka 43 blir det inget eftersom Misan fått förhinder. Jag tror att det är svårt att hitta resor under höstlovet vecka 44 och finns det så är de säkert svindyra. Men jag har en plan B och även en plan C, så vi får se vad det blir. Jag åker troligen till Mimmi på söndag om det inte blir någon utlandsresa.

Jo, glömde nästan att berätta; jag ska vara med på modevisning nästa helg. Skitkul! Jag ska visa glasögonbågar för Synoptik och även ha kläder från Fifty-Fifty eller Johanna. Jädrars vad kul det ska bli! Det ska vara en kille som går tillsammans med mig också så jag föreslog Uffe att han skulle gå men nä han ville inte. Fegis! De får väl leta någon annan då. Gärna någon singelman i 45-årsåldern, hahaha!

3 kommentarer:

Jennie sa...

VA kul!! haha ja då kan du ju slå 2 flugor i en smäll! =)

Sofia sa...

Va cool att du ska vara mannekäng igen! Vi håller tummarna att de fixar fram nån snygg singelman ;) Kram!

Maria W Fredholm sa...

Tack för att du kom på våran MJ konsert!! Ja JP kan han....jag är alldeles KÄR i honom, hade ju alla musiker/vissa solister hemma på frukost hela helgen oxå så jag fick lära känna dessa underbara människor på ett speciellt sätt :P Nu hoppas vi på en ny uppsättning nere i Sthlm!!!